Digital Affärsutveckling – bygg en träffsäker digital strategi som rustar upp din marknadsföring och försäljning.

Företag idag står inför en digital verklighet där marknadsföring och sälj behöver samverka för att skapa verkliga resultat. Kanske behöver ni fler leads, bättre konverteringar eller mer effektiva processer mellan marknads- och säljteamet? Med Digital Affärsutveckling i fokus, kan vi på KP guida er från nulägesanalys till en strukturerad digital strategi som fungerar i praktiken.

Ett urval av våra kunder

Vanliga utmaningar våra kunder står inför

  • De får inte in tillräckligt med trafik och leads.
  • De har svårt att konvertera leads till betalande kunder.
  • Marknadsföring och sälj arbetar i olika riktningar.
  • Digitala insatser ger inte önskade resultat.
  • De vet inte hur ni ska nå nya marknader och kunder.

 

Vi vägleder och supportar företag att hitta den röda tråden i ert digitala arbete så att ni kan nå rätt målgrupp och öka er försäljning.

digital affärsutveckling innebär att arbeta med den digitala agendan

Varför behövs en digital strategi?

En Digital Strategi är en strategisk plan som ger en helhetsbild över era digitala marknads- och säljprocesser. Med hjälp av ramverket Digital Scorecard analyserar vi hur effektiva ni är i tre huvudprocesser:

  1. att generera leads,
  2. konverterar dem till kunder, och:
  3. arbetar med befintliga kunder efter köp.

Resultatet är en konkret handlingsplan för er digitala strategi.

Processen vi jobbar med:

1

Analys

Vi kartlägger era befintliga digitala marknads- och säljprocesser, samt Digital Scorecard analysen.

2

Workshop

Tillsammans identifierar vi förbättringsområden och mål.

3

Digital Agenda

Vi skapar en strukturerad plan för att generera, konvertera och behålla kunder.

4

Implementering

Vi stöttar er i att genomföra planen eller ger er verktygen att göra det själva.

Resultatet?

En digital strategi som ger er:

  • En tydlig överblick över era digitala behov och insatser.
  • Bättre underlag för beslut i ledningsgruppen.
  • Ökad förmåga att generera och konvertera leads.
  • Smidigare samarbete mellan marknad, sälj och kommunikation.
  • Verktyg för att följa upp och justera era insatser.
digital affärsutveckling innebär att arbeta med den digitala agendan

Från våra kunder

Kontakta Givi Kokaia för att boka en workshop

Kontakta Givi!

Är du intresserad av ett projekt med fokus på digital affärsutveckling? Vi hjälper dig gärna!

Fyll i detta formulär så kontaktar vi dig

You ask, we answer

Priset för ett utvecklingsprojekt varierar beroende på omfattningen av arbetet, antal workshops, tidsåtgång och vårt ansvar i projektledningen. Ett typiskt projekt kan ligga inom intervallet 100 000 till 500 000 SEK, beroende på de specifika behoven och ambitionerna.

En workshop är oftast en kortare och mer fokuserad aktivitet där vi faciliterar specifika ämnen och diskussioner, medan ett digitalt projekt är en större satsning där vi agerar som projektledare och driver långsiktiga förändringsprocesser och strategiarbete.

Vi erbjuder kontinuerligt stöd genom hela projektet, inklusive planering, genomförande, uppföljning och utvärdering. Vi agerar som ett bollplank och strategiska partner för att säkerställa att projektet drivs framåt på ett effektivt sätt. Även om projektet har att göra med ett specifikt ämne, är vi även glada för att diskutera andra frågeställningar också.

Vi är vana vid att hantera oväntade utmaningar och motstånd – det är en naturlig del i utvecklingsprojekt och i grupprocesser. Genom tydlig kommunikation, lyhördhet och flexibilitet arbetar vi tillsammans med er för att hitta lösningar och anpassa projektet vid behov.

Vi arbetar med att integrera nya rutiner och arbetssätt i er verksamhet och erbjuder stöd även efter projektets avslutning för att säkerställa att förändringarna blir bestående. Uppföljning och återkoppling är en viktig del av vår metodik.

En god förberedelse innebär att tydliggöra era mål och förväntningar, säkerställa ledningens stöd och engagemang, samt att kommunicera projektets syfte och fördelar till alla medarbetare. Vi hjälper er att skapa en plan för detta.

Framgång kan mätas genom uppnådda mål, förbättrade processer, ökad kundnöjdhet och effektivitet, eller fler antal leads. Vi hjälper er att sätta upp tydliga mått och indikatorer för att kunna följa upp och utvärdera projektets framsteg.

Vi kan hjälpa till inom en rad olika områden, från mer strategiska frågor, till operativ implementering. Det kan handla om att skapa mer synlighet, tydliggöra en kundgrupp, få in fler leads, konvertera leads till köp eller skapa struktur i er marknadsföring och sälj. Allt beror på vilka behov ni har!

Vi har över 25 års erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt i olika branscher. Vi kan erbjuda referenser och exempel på liknande projekt vi har genomfört som har varit framgångsrika.

Kontakta oss för ett inledande möte där vi diskuterar era behov och mål. Vi gör en första bedömning och presenterar en skräddarsydd lösning som passar just er verksamhet. Därefter kan vi tillsammans lägga upp en detaljerad projektplan och tidsram.

Flera faktorer påverkar prissättningen, inklusive projektets omfattning, antal deltagare, antal arbetsmöten, omfattning av för- och efterarbete, samt hur redovisningen av arbetet ska göras (rapport, presentation eller workshop).